Aktiviteter SFO og SFK

SFO

Når børnene går i 0.-3. klasse kan de benytte SFO'ens tilbud efter skole og i skoleferierne. De ansatte pædagoger i hhv. SFO og SFK er alle tilknyttet årgangsteam i skolen, og deltager som kontaktpædagoger i undervisningen med særligt fokus på klassens og den enkelte elevs trivsel. Både SFO og SFK ligger på skolernes matrikler.

I SFO kan børnene vælge mellem aktiviteter som træværksted, det kreative værksted, rollespil, boldspil m.m.

Det vi vægter højest er, at børnene udvikler sig gennem leg, læring og det sociale samspil.

Vores nøgleværdier er nærvær og socialtrivsel. Vi har valgt iPad fri SFO.

SFK

SFK er et tilbud for alle 4. og 5. klasserne. I SFK'en har børnene mulighed for at vælge mellem mange forskellige aktiviteter, læse deres lektier eller bare slappe af. De lærer hinanden at kende på en anden måde end i selve skolen, og de har mulighed for at knytte nye venskaber på tværs af klasser og årgange.

Personalet lægger vægt på at klubben er et trygt og udfordrende miljø, hvor der er en dynamisk god dialog mellem de voksne og børnene. Vi lægger vægt på at klubben skal være et fristed, hvor kammeraterne, samvær og trivsel er i fokus.